Otwórz Podręcznik na stronach 78 i 79. Uważnie przeczytaj zawarte tam informacje.
Obejrzyj filmy:
Wykonaj Ćwiczeni 4 i 5 na stronie 81, a następnie sprawdź swoją wiedzę z edukacji polonistyczno-przyrodniczej w Sprawdzam siebie na stronach 82 - 83. Jutro zamieszczę odpowiedzi do Sprawdzam siebie. Przygotuj również na kolejną lekcję część 4 Podręcznika i Ćwiczeń do edukacji wczesnoszkolnej.
Edukacja matematyczna
Sprawdź, czy dobrze wykonałeś wczorajsze zadania.
Wykonaj ćwiczenia 1 - 4, strona 48 w Ćwiczeniach oraz poniższą kartę pracy:
Otwórz teraz Podręcznik i przeczytaj wiersz, który znajduje się na stronie 74 - 75. Pamiętaj o właściwej intonacji. Odpowiedz ustnie na pytania 2, 3 pod tekstem.
Następnie otwórz Ćwiczenia na stronie 80, i włącz film.
Edukacja plastyczna
Wykonaj rysunek do zadania 5 na stronie 75 w Podręczniku do edukacji wczesnoszkolnej. Pracę powieś lub postaw u siebie w pokoju, by poprawiała Twój humor, gdy na nią spojrzysz. Nie musisz jej zamieszczać na dysku google.
Edukacja matematyczna
Wykonaj ćwiczenie 1 - 4 w Ćwiczeniach, s. 47.
Wychowanie fizyczne
Wykonaj u siebie w domu
Wiosenną Olimpiadę Sportową. Spróbuj wymyślić możliwe do wykonania konkurencje
i rób je na czas. Staraj się pokonać samego siebie i kolejnym razem pokonać te
same konkurencje w krótszym czasie. Może to być pokonywanie naturalnych przeszkód
(krzeseł, zabawek, stołu itp.), skoki z miejsca, skoki na skakance, chód po
linie, celowanie do kręgli lub kosza (miski), kozłowanie piłki itd.
Wejdź na Eduelo i wykonaj "Zadanie na dobry początek"
Dzisiaj:
– przeczytasz tekst i obejrzysz filmy na temat pracy na polu i w ogrodzie
– przypomnisz sobie czynności związane z pracą rolnika
– wykonasz ćwiczenia ortograficzne, poznasz wyjątki w pisowni rz po spółgłoskach
– będziesz obliczał sumy w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
Edukacja wczesnoszkolna
Obejrzyj filmy
Prace w polu wiosną
Otwórz Podręcznik - przeczytaj tekst i obejrzyj ilustracje na stronie 72. Zapamiętaj, jaki prace wykonuje rolnik na polu. Następnie w Ćwiczeniach wykonaj zadanie 1 i 2 - strona 79. Zadanie 3 wykonaj w zeszycie do przyrody.
Notatka do zeszytu z przyrody:
Nauka zdalna
Wiosna w polu i ogrodzie.
ćw. 3, s. 79
Teraz ponownie otwórz Podręcznik na stronie 73. Przypomnij sobie po jakich spółgłoskach piszemy rz. Jest ich 9 - umiesz wymienić głośno już wszystkie? Jeśli nie, spójrz do notatek z poprzednich lekcji i powtórz kilka razy, aż zapamiętasz wszystkie.
Przeczytaj teraz tekst w zadaniu 1, odszukaj wyrazy z rz po spółgłoskach (nie przepisuj, tylko przeczytaj).
Tak jak wcześniej wspominałam istnieje kilka wyjątków do tej reguły i istnieją wyrazy, w których po poznanych spółgłoskach piszemy sz. Są to wyrazy: pszczoła, pszenica, kształt, bukszpan, kszyk (ptak). Należy je zapamiętać.
Notatka do zeszytu z języka polskiego:
Nauka zdalna
Pisownia rz po spółgłoskach - wyjątki.
Zapamiętam!
W wyrazach pszczoła, pszenica, kształt, bukszpan, kszyk (ptak) po p i k piszemy sz. Te wyrazy to wyjątki.
Następnie w Potyczkach ortograficznych wykonaj zadania: 3 - s. 47 oraz 1 i 2 - s. 49.
Edukacja informatyczna Dzisiaj stworzysz zaproszenie na urodziny w programie Word. Czy pamiętasz, jakie informacje powinny znaleźć się w zaproszeniu? (rysowaliśmy rękę i na każdym palcu pisaliśmy pytanie, a więc 5 informacji). Sprawdź, czy wymieniłeś wszystkie - otwórz ćwiczenia do informatyki na stronie 42 i przeczytaj informacje. Następnie wykonaj ćwiczenie 1 - strona 43 i płyta - temat 16. Proszę o zamieszczenie zaproszeń na dysku google do 26 kwietnia (bezpośredni link https://drive.google.com/drive/folders/1ToK6hKnKsR9i6jLhl5CGqgqMSy1FPuS0?usp=sharing). Tekst zaproszenia na płycie możesz zmienić, uatrakcyjnić. Potrafisz już zmieniać czcionki, ich kolor, pogrubiać, podkreślać, pochylać i wyśrodkować tekst. W ćwiczeniach pokazany jest sposób dodania ramki do najnowszego programu Word (jest tam zakładka Projektowanie). Poniżej pokażę (na zdjęciach) jak dodaje się obramowanie w starszych wersjach programu (nie ma zakładki Projektowanie). (W zależności, który macie na swoich komputerach.) W starszych wersjach programu należy wejść do zakładki Układ strony, a tam Obramowania stron -> patrz na czerwone strzałki na zdjęciach. Następnie wybierasz kolor, szerokość oraz wzór, po czym zatwierdzasz przyciskiem OK.
Wejdź na Eduelo i wykonaj "Zadanie na dobry początek"
Dzisiaj:
– przeczytasz wiersz i tekst informacyjny – wypowiesz się na temat omawianych tekstów – poznasz etapy powstawania owocu – wykonasz ćwiczenia gramatyczne, ortograficzne i językowe – poćwiczysz odczytywanie wskazań zegara – będziesz dodawał w zakresie 100 – weźmiesz udział w zabawach i grach zgodnie z podanymi zasadami Edukacja wczesnoszkolna Otwórz Podręcznik s. 70 i przeczytaj wiersz. Odpowiedz ustnie na pytania 1- 2 pod tekstem. Zapamiętaj wyjątek: w wyrazie pszczoła piszemy po spółgłosce p sz, a nie rz. Wykonaj ćwiczenia 1-3 w Ćwiczeniach, s. 76.
Obejrzyj poniższe filmy:
Powtórka o wiośnie
Od kwiatu do owocu
Wiosna w ogrodzie
Przeczytaj tekst na s. 71 w Podręczniku
Wykonaj ćwiczenia 4 - 6 na stronie 77-78 w Ćwiczeniach.
Wychowanie fizyczne
Teraz pora na trochę ruchu. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne na dywanie: skoki, turlanie się, czołganie się, skłony tułowia w siadzie i z przysiadu, przeskakiwanie. Umil sobie ten czas ulubioną muzyką. Postaraj się ćwiczyć co najmniej 2 razy po 15 minut.
Edukacja matematyczna
Będziecie dodawać i odejmować w zakresie 100.
Otwórz Podręcznik do matematyki na stronie 34.
Przyjrzyj się zadaniu 5. Masz podać najbliższą dziesiątkę każdej liczby, a więc
58 - 60
96-100
47 - 50
100-100 (tu jest pełna dziesiątka)
85- 90
39-40
67 - 70
Wykonaj w zeszycie zadanie 1 - 4, s. 34 i kartę pracy (wklej ją do zeszytu).
Witajcie po świętach! W Eduelo czeka na Ciebie zadanie na dobry początek.
Dzisiaj:
–przeczytasz ze zrozumieniem tekst i wypowiesz się na jego temat;
– zapiszesz wyrazy z rz po spółgłoskach
– ułożysz i zapiszesz zdania złożone
– poćwiczysz odczytywanie wskazań zegara oraz obliczenia w zakresie 100
- narysujesz swój portret, czyli autoportret
Edukacja wczesnoszkolna
Wstał nowy dzień. Uśmiechnij się!
Uwierz w siebie i swoje możliwości. Pamiętaj: dasz radę!!! Bo kto, jak nie Ty?!
Otwórz Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej i przeczytaj opowiadanie Edyty Zarębsjkiej pt.:
„Zosia i fiołkowy kapelusz" na s. 68 - 69.
Odpowiedz ustnie na pytania 1-3 s. 69 pod tekstem.
A Ty, jak rozumiesz słowa babci Rózi:
„Najważniejsze jest dobro w sercu i uśmiech na twarzy"?
Otwórz teraz Ćwiczenia na stronie 74-75. Wykonaj najpierw ćwiczenia 1 i 2 (bez kropki).
Następnie przypomnij sobie po jakich spółgłoskach piszemy „rz". Czy pamiętasz nasz wierszyk:
„Poprosiła babka Tadka daj kawałek gnatka, chleba jeszcze więcej"?
Jeśli nie naucz się go na pamięć. Pamiętaj, że pierwsze litery to spółgłoski, po których piszemy „rz". Oczywiście jest kilka wyjątków - poznasz je wkrótce.
Wykonaj teraz ćwiczenie 3 na stronie 75 (kropkę wykonasz w zeszycie pod notatką).
Przejdź teraz do ćwiczenia 4. Spróbuj wykonać ustnie.
Pod spodem jest dla Ciebie notatka do zeszytu. Przepisz ją starannie i porównaj, czy tak samo lub podobnie ułożyłeś zdania, pod nią wykonaj kropkę z zadania 3.
Notatka do zeszytu:
Nauka zdalna
Szczery uśmiech to podstawa.
„Najważniejsze jest dobro w sercu i uśmiech na twarzy."
Zapamiętam!
Przed wyrazami „bo", „ponieważ", „więc", „ale" - stawiamy przecinek.
ćw. 4, s. 75 - Ćw.
Zosia była smutna, bo nic jej się nie udawało.
Babcia chciała pomóc wnuczce, więc podarowała jej fiołkowy kapelusz.
Zosia poszła na bal, ale zapomniała zabrać ze sobą kapelusz.
Dzieci wybrały dziewczynkę, ponieważ była najlepszą koleżanką.
ćw. 3, s. 75 - Ćw.
Edukacja plastyczna
Narysuj na kartce swój portret w pogodnym nastroju.
Portret wykonany przez siebie samego to autoportret.
Wykonaj kolorowe jajka na świąteczny stół według własnego pomysłu i dostępnych w domu materiałów (najlepiej to zadanie wykonać w Wielką Sobotę, jajka będą świeże -zdjęć nie trzeba do mnie wysyłać, jestem przekonana, że w dekorowanie jaj włożysz całe serce ) 😍.