wtorek, 14 kwietnia 2020

Środa - 15 kwietnia

                                                       Witajcie po świętach! 
W Eduelo czeka na Ciebie zadanie na dobry początek. 

Dzisiaj:
 przeczytasz ze zrozumieniem tekst i wypowiesz się na jego temat;
– zapiszesz wyrazy z rz po spółgłoskach 

– ułożysz i zapiszesz zdania złożone

– poćwiczysz odczytywanie wskazań zegara oraz obliczenia w zakresie 100

- narysujesz swój portret, czyli autoportret




Edukacja wczesnoszkolna

Wstał nowy dzień. Uśmiechnij się! 

Uwierz w siebie i swoje możliwości. Pamiętaj: dasz radę!!! Bo kto, jak nie Ty?!

Otwórz Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej i przeczytaj opowiadanie Edyty Zarębsjkiej pt.: 
Zosia  i fiołkowy kapelusz" na s. 68 - 69. 
Odpowiedz ustnie na pytania 1-3 s. 69 pod tekstem. 

A Ty, jak rozumiesz słowa babci Rózi: 
„Najważniejsze jest dobro w sercu i uśmiech na twarzy"?


Otwórz teraz Ćwiczenia  na stronie 74-75. Wykonaj najpierw  ćwiczenia 1 i 2 (bez kropki).  

Następnie przypomnij sobie po jakich spółgłoskach piszemy rz". Czy pamiętasz nasz wierszyk: 
Poprosiła babka Tadka daj kawałek gnatka, chleba jeszcze więcej"? 
Jeśli nie naucz się go na pamięć. Pamiętaj, że pierwsze litery to spółgłoski, po których piszemy rz". Oczywiście jest kilka wyjątków - poznasz je wkrótce. 
Wykonaj teraz ćwiczenie 3 na stronie 75 (kropkę wykonasz w zeszycie pod notatką). 
Przejdź teraz do ćwiczenia 4. Spróbuj wykonać ustnie. 
Pod spodem jest dla Ciebie notatka do zeszytu. Przepisz ją starannie i porównaj, czy tak samo lub podobnie ułożyłeś zdania, pod nią wykonaj kropkę z zadania 3. 
Notatka do zeszytu:
Nauka zdalna
Szczery uśmiech to podstawa. 

„Najważniejsze jest dobro w sercu i uśmiech na twarzy."

Zapamiętam!
Przed wyrazami  „bo", „ponieważ", „więc", „ale" - stawiamy przecinek. 

ćw. 4, s. 75 - Ćw.
Zosia była smutna, bo nic jej się nie udawało.
Babcia chciała pomóc wnuczce, więc podarowała jej fiołkowy kapelusz.
Zosia poszła na bal, ale zapomniała zabrać ze sobą kapelusz. 
Dzieci wybrały dziewczynkę, ponieważ była najlepszą koleżanką. 

ćw. 3, s. 75 - Ćw. 



Edukacja plastyczna

Narysuj na kartce swój portret w pogodnym nastroju. 
Portret wykonany przez siebie samego to autoportret. 
Zdjęcie zamieść do poniedziałku na dysku: 



Edukacja matematyczna
Wykonaj ćwiczenia w Ćwiczeniach 1-5, s. 46. 

Obejrzyj moje nagranie:



Wklej do zeszytu poniższe karty pracy. 


link do pobrania: https://drive.google.com/file/d/1W_4LYndivGTg6IVKrCHg4vhAe3T5pPnD/view?usp=sharing

 Teraz zagraj z mamą lub tatą w grę na stronie 35 w Podręczniku.  





wtorek, 7 kwietnia 2020

Środa - 8 kwietnia

Witaj!
Wejdź na Eduelo i wykonaj   "Zadanie na dobry początek"

Dzisiaj:
– przeczytasz ze zrozumieniem tekst informacyjny i wiersz
– wyszukasz w wierszu i innych tekstach potrzebne informacje
– wypowiesz się na temat przygotowań do świąt wielkanocnych i  wiersza
– podasz przykłady tradycji wielkanocnych
– ułożysz życzenia 
– ozdobisz wydmuszkę lub wykonasz dekorację świąteczną


Edukacja wczesnoszkolna

Wielkanoc to święto ruchome. Oznacza to, że co roku jest obchodzona innego dnia marca albo kwietnia. 
W tym roku obchodzimy ją 12 i 13 kwietnia. 
Przeczytaj tekst dotyczący Wielkanocy  i kolorowych jaj w Podręczniku s. 80 - 81. Wykonaj ustnie zadania 1-4 pod tekstem. 
Jeśli będziecie pisali i wysyłali np. e-mailem, sms-em życzenia przypomnijcie sobie, o czym należy pamiętać. 

Otwórz Ćwiczenia na stronie 84 - 85.
Wykonaj ćwiczenia 1-4. 
Obejrzyj film, który zamieściłam dla Ciebie na dysku google  dotyczący tradycji Wielkanocy w Polsce i innych krajach. 


Edukacja matematyczna

Wykonajcie zadania na matematycznym zoo, zbierajcie arbuzy. 

Edukacja plastyczna

Wykonaj kolorowe  jajka na świąteczny stół  według własnego pomysłu i dostępnych w domu materiałów (najlepiej to zadanie wykonać w Wielką Sobotę, jajka będą świeże -zdjęć nie trzeba do mnie wysyłać, jestem przekonana, że w dekorowanie jaj włożysz całe serce ) 😍. 


Moje życzenia dla Was
i Waszych Rodzin

poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Wtorek - 7 kwietnia

Witaj!
Wejdź na Eduelo i wykonaj   "Zadanie na dobry początek"
Dzisiaj:
– utrwalisz zasady udzielania pierwszej pomocy w niektórych wypadkach
– poznasz niezbędne przedmioty z podręcznej apteczki
– obejrzysz film na temat sposobów unikania wypadków
– przypomnisz numery alarmowe i sposób wzywania pomocy przez telefon


Edukacja wczesnoszkolna

Kontynuujemy i utrwalamy dzisiaj wiedzę o pierwszej pomocy. Otwórz Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej na stronie 66-67 i przeczytaj, co możesz zrobić, gdy zdarzy się wypadek. Znajdziesz tu też informacje, czego robić nie należy.  
Obejrzyj poniższe filmy. 

Film o pierwszej pomocy: 


Wyposażenie  apteczki pierwszej pomocy


Spytaj rodziców, co mają w swojej apteczce domowej
lub samochodowej. 

Jak dbać o swoje bezpieczeństwo


Otwórz teraz Ćwiczenia i wykonaj wszystkie zadania na stronach 72 - 73. 

Edukacja matematyczna
Otwórzcie ćwiczenia na s. 44, w filmiku objaśniam zadania
1 - 4 s. 44, ćwiczenie 1 i 2 s. 45 wykonajcie samodzielnie. 


WYCHOWANIE FIZYCZNE

Wykonaj slalom między krzesłami, zabawkami lub innymi przedmiotami. Pokonaj zbudowany przez siebie tor przeszkód, potańcz do muzyki, zakręć ruletką kilka razy i wykonaj ćwiczenia.



niedziela, 5 kwietnia 2020

Poniedziałek - 6 kwietnia

Witaj!
1. Wejdź na Eduelo i wykonaj   "Zadanie na dobry początek"


2. Posłuchaj uważnie  piosenki:

Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
Dzisiaj:
– przeczytasz tekst i ocenisz zachowanie jego bohaterów
 weźmiesz udział w rozmowie o wzywaniu pomocy
– wykonasz ćwiczenia językowe
– przypomnisz numery alarmowe i sposób wzywania pomocy przez telefon
 będziesz określał godziny wraz z minutami 

Zadania  do wykonania są opisane w moim filmie dla Ciebie:



Obejrzyj film: 


Zapoznaj się z zasadami wzywania pomocy. Wydrukuj i wklej lub przepisz je do zeszytu z przyrody:
Nauka zdalna
Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
Wzywamy pomoc! – zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej.
1.    Wybieram numer telefonu alarmowego (112).
2.    Witam się.
3.    Podaję swoje imię i nazwisko.
4.    Mówię, co się wydarzyło.
5.    Podaję adres zdarzenia.
Przećwicz z rodzicami rozmowę z osobą przyjmującą zgłoszenie o wypadku.
Obejrzyj uważnie film który zamieściłam na dysku google pt. „Niebezpieczne sytuacje”.


Notatka do zeszytu z języka polskiego:

Nauka zdalna
Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
Ćw. 2, s 71- Ćw.
Zdarzył się wypadek, więc poinformowałem pana policjanta.
Zobaczyłem palącą się stodołę i szybko pobiegłem po pomoc.
Poprosiłam pielęgniarkę o pomoc, dlatego że skaleczyłam się.
Wezwałam pogotowie, dlatego że zobaczyłam na ulicy leżącego człowieka. 


 Obejrzyj na Eduelo prezentację pt. „Zegar i jednostki czasu”.

Następnie wydrukuj lub przerysuj karty pracy i wklej do zeszytu do matematyki. 
Notatka do zeszytu

Nauka zdalna
Wskazuję czas na zegarze.

Zapamiętam!
1 godzina to 60 minut
1 godz.  = 60 min
pół godziny to  30 minut
kwadrans to 15 minut
Zajęcia techniczne
Wykonaj zegar znajdujący się w Wyprawce (karta 10).  Poćwicz wskazywanie godzin wraz z minutami -  wykonaj zadanie 3, s. 33 w podręczniku do matematyki. 


Porównaj wyniki swojego doświadczenia:


czwartek, 2 kwietnia 2020

Piątek - 3 kwietnia

Witaj!
Wejdź na Eduelo i wykonaj   "Zadanie na dobry początek"

Dzisiaj:
– przeczytasz wskazany tekst i ocenisz zachowanie jego bohaterów
– poznasz wyposażenie roweru i zasady obowiązujące rowerzystę
– opowiesz o sytuacji przedstawionej na ilustracji
– poćwiczysz ortografię - pisownię rz po spółgłoskach
– wyciągniesz wnioski z przeprowadzonych doświadczeń


  Edukacja wczesnoszkolna
Przeczytaj tekst w podręczniku s. 62 – 63. Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem 1 i 2 – jeśli nie potrafisz na nie odpowiedzieć przeczytaj tekst uważnie jeszcze raz.

Następnie wykonaj ćwiczenie 1, s. 69 w Ćwiczeniach,  po czym obejrzyj filmy:







Jeśli już obejrzałeś filmy wykonaj ćwiczenie 2, s. 69 – Ćwiczenia.



Następnie otwórz podręcznik na stronie 61. Wykonaj ustnie całe zadanie 1. Opowiadając pamiętaj o użyciu wyrazów z ramki. Zwróć uwagę na  pisownię rz po spółgłoskach.
Otwórz zeszyt do j. polskiego i napisz notatkę:

Nauka zdalna
Rz po spółgłoskach.

Zapamiętam!
Po spółgłoskach: p, b, t, d, k, g, ch, j, w piszemy rz.

Teraz wykonaj w Potyczkach ortograficznych ćw. 1 i 2, s. 46

Jeśli już wykonałeś zadania w Potyczkach ortograficznych sprawdź, czy dobrze wykonałeś ćwiczenie 2 s. 69 – Ćwiczenia. (postaw haczyk zielona kredką lub popraw zielonym długopisem):











 Cieszę się, że jesteś już w tym miejscu, teraz czeka Cię ciekawe zadanie: 
spójrz, jak zbudowany jest rower, przeczytaj nazwy wszystkich części. Spróbuj zapamiętać jak najwięcej.  
A teraz na stole lub podłodze ułóż z dowolnych przedmiotów, jakie masz w domu kształt roweru – Udanej zabawy!


Na dysku google  w zakładce FILMY DO OBEJRZENIA znajduje się jeszcze jeden film pt."Rower" - zachęcam do pobrania, oglądania i utrwalenia wiadomości ( link bezpośredni:  https://drive.google.com/file/d/1VdkjhBChBPgCL-pbcpkMIFMuXWxG8QXK/view?usp=sharing. )


Doświadczenie


Teraz wykonasz eksperyment, ale uwaga, tylko osoby, które mają własne podwórko i ogród przy domu, a tam czysty piasek  i ziemię mogą wykonać to doświadczenie
 - za pozwoleniem rodziców lub z rodzicami. 
Jeśli mieszkasz w bloku, nie masz czystego piasku lub ziemi - nie wychodź! Spróbuj intuicyjnie wykonać to doświadczenie, a w przyszłym tygodniu sprawdzisz, czy miałeś rację – opublikuję zdjęcie wykonanego zadania.

A do wykonania jest zadanie 3 i 4, s. 70 w Ćwiczeniach – porównasz piasek i ziemię oraz stwierdzisz, które z nich stwarza lepsze warunki do życia roślinom i zwierzętom. 

Edukacja informatyczna
To ostatnie zajęcia z informatyki przed Wielkanocą. Twoim zadaniem  jest wykonanie kartki świątecznej w edytorze grafiki Paint lub innym. Dodaj tekst :„Wesołych Świąt”. Swoją pracę zamieść na dysku  Google w folderze:  Kartka świąteczna (bezpośredni link: https://drive.google.com/drive/folders/1EznRxCAy5-E9rKnE1QuWP2Qbvjt38P5A?usp=sharing )

Praca będzie oceniana. 


środa, 1 kwietnia 2020

Czwartek - 2 kwietnia

Witaj!
1. Jaki masz dzisiaj humor? Uśmiechnij się!

2. Wejdź na Eduelo i wykonaj   "Zadanie na dobry początek"
Dzisiaj:
- będziecie wykonywali obliczenia w zakresie 100
- przypomnicie sobie budowę opowiadania
- napiszesz opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej
- przeczytacie wiersz z podziałem na role (modulując głos)
wypowiecie się na temat wiersza oraz na temat zachowania optymisty i pesymisty
– weźmiesz udział w ćwiczeniach ruchowych



Edukacja polonistyczna
Pomyśl, co wprowadza Cię w dobry nastrój?  Czy dana sytuacja wywołuje taki sam nastrój u wszystkich osób?   Od czego to zależy?


Przeczytaj  wiersz "Czemu wróbelku" z podziałem na role (modulując głos) - Podręcznik s. 59. Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem: 1, 2, 3. 


Wróbelek ma zawsze powody do radości, więc jest optymistą
Przeciwieństwem do optymisty jest pesymista.  

Lepiej być optymistą bo jest szczęśliwy, łatwiej osiąga wyznaczone cele, realizuje marzenia.




Jak myślisz, kto to mówi optymista czy pesymista?
1.     Pada śnieg, na pewno się przeziębię. 
2.     Idziemy do kina, pewnie film będzie nudny.
3.     Na jutro wiersz na pamięć, na pewno szybko się nauczę.


Odpowiedzi:
1.    Pesymista
2.    Pesymista
3.    Optymista

Optymista widzi szklankę do połowy pełną, a pesymista do połowy pustą. 


Wykonaj ćwiczenia w Ćwiczeniach - Ćw. 1-3, s. 68.

Następnie otwórz Podręcznik na s. 60, przyjrzyj się ilustracjom i przeczytaj pytania i wyrazy pomocnicze. Zapisz opowiadanie w zeszycie - pamiętaj o budowie opowiadania i akapitach. Zdjęcie zadania proszę zamieścić do wtorku na dysku google: https://drive.google.com/open?id=1qdDa34sDDcB661gpFWNqbbGvfkUAVdcg


Notatka do zeszytu:

Nauka zdalna
Piszemy opowiadanie

Zad. 1, s. 60 - Pd. 

Edukacja plastyczna
Narysuj pracę plastyczną pt.: Jak się dzisiaj czuję? - zdjęcie do poniedziałku umieść na dysku w swoim folderze. 

Edukacja matematyczna
Będziecie dodawać i odejmować w zakresie 100. 
Wykonacie dzisiaj zadania w zeszycie z Podręcznika.
Notatka do zeszytu:

Nauka zdalna
Ćwiczymy obliczenia w zakresie 100. 

Zad. 3, 4, 5 -  s. 29 - Pd. 

Zad. 3 i 4, s. 31 - Pd. 


WYCHOWANIE FIZYCZNE

Pamiętaj o ruchu. Poćwicz  dzisiaj przynajmniej 2 razy po 20 minut. Spróbuj zrobić i pokonać tor przeszkód, może masz możliwość poskakania przez  skakankę, rzucać miękkim przedmiotem do celu np. miski lub potańcz przy muzyce.